Wednesday, January 6, 2010

Malam


Malam...
Berjuta rahsia menghiasi dada mu...
tidak ada daya bagiku merungkainya...
hanya Yang Berkuasa mengetahuinya....

Malam...
pekat gelap mu, membawa ku hanyut keasyikan tatkala melihat dada langitmu indah ditemani rembulan dan bintang...
saat tirai senja berlabuh, saat itu juga hatiku dijentik syahdu menyambut kedatangan mu malam...
tiada seindah suara angin mu yang gemersik menyapa telinga ku...


Malam...
saat ini juga sang pungguk setia menunggu bulan nya...
saat ini juga si pengembara mencari arah nya...
aku masih setia pada mu malam...
walaupun aku tiada upaya menemani mu sehingga akhirnya...
tapi aku pasti aku lah yang pertama menyambut kedatangan mu wahai yang terindah...

Malam...
peluk lah diriku dengan kedinginan mu...
belai lah diriku dengan gemersik anginmu,
biar ku khayal, khayal dengan keasyikan alam gelap mu...

Malam...
adakah ada lagi diri ku untuk mu esok?
tiada aku mampu menentukannya....
yang pasti aku senantiasa merindukan mu...
agar selalu bisa kita ketemu....

Coretan terindah buat kekasihku... MALAM

No comments:

Post a Comment