Tuesday, December 15, 2009

Seharum Darahmu...


Seharum darahmu...

Saat fajar menyingsing di ufuk timur
dan menutupi malam itu
saat itulah keringat mu tumpah
tumpah bukan kerana beban
tumpahnya keringat mu mempertahankan panji bulan dan bintang....

Seharum darahmu...

aku mengerti, jauh di lubuk hatimu
impian kedamaian, impian kebebasan
menggamit jiwa mu...
aku juga tahu ini juga bukan keterpaksaan
tapi semangat juangmu, semangat tidak gentar mu jua lah
yang membawamu ke sini...

Seharum darahmu...

Wahai insan terpilih
wahai pahlawan jihad
wahai penghuni inderaloka
wahai syuhada
aku jua ingin bersamamu
apakan dayaku wahai insan mulia?
hanya mulut ku sahaja berbicara ternyata langkahku belum bersedia
tetapi aku tetap masih berdoa agar bisa kita dipertemukan
jika tidak di dunia, ku harap di akhirat sana....

seharum darahmu...

celaka!
bangsat!
itulah perkataan
perkataan terhina untuk anjing-anjing yang merobek daging-daging saudara-saudara mu dan saudara-saudaraku...
akan ku ludah, akan ku pijak dan akan ku hina bendera tentara-tentara itu...

seharum darahmu...

wahai syuhada
air mata ini tumpah tatkala
wangian darahmu ku hidu
tidak aku meratap pemergianmu, saudara...
air mata ini air mata kemenangan untuk mu
kemenangan ke atas diri mu mengecapi bahagia di atas sana
seperti dijanjikan Rabbi untuk insan semulia dirimu
wangian darah mu, umpama wangian syurgawi
senyumlah wahai pahlawan syurga
senyumlah tika bidadari memimpin mu ke sana...
aku masih di sini
masih menghidu seharumnya darahmu
wangian dari suralaya..........


buat syuhada-syuhada palestin...
Damailah engkau di sana...
palestin 09

No comments:

Post a Comment