Monday, December 7, 2009

sudah pun 20 tahun

sudah pun 20 tahun aku bernafas, kaki aku melangkah dan mulut ku berbicara...
banyak aku belajar... haha...
buat babah ngan mak terima kasih ada kat sebelah bile susah dan senang...
buat along, angah, ime, kandar n adik... terima kasih untuk semua air mata dan keringat... hehe... untuk sahabat, Hadi, Amer dan Ayie terima kasih untuk semua... buat kawan-kawan... di Taiping, Ipoh dan Seri Iskandar ketawa kita mengundang ceria sedih kita mengundang nestapa...


Cerita 20 tahun...
Masih lagi aku berdiri... Walaupun aku sendiri tak taw mana tujuan aku...
tapi bile ingat-ingat balik cerita dulu... sedih ade, suke pun ade...
banyak yang aku belajar... belajar berkawan, belajar bercinta(hahahahaha)...
semua tu mematangkan aku jugak walaupun rase aku ni blum cukup matang lagi...
aku ni bagaikan serangga kecil di hutan, anak burung di awangan dan ikan kecil di lautan. masih banyak yang perlu aku belajar... aku akn terus, terus dan terus belajar lagi sampaikan nafas di rongga aku akan terhenti...

cerita 20 tahun...
aku masih sama... masih lagi bergelar anak kepada Ibrahim bin Ahmad dan Faridah binti Ali... hehe... confirm la sampai ke mati aku anak dieorang...
aku masih sama... masih Izwan yang dulu... masih seorang insan yang akan mendambakan Ilmu, sahabat, kawan dan teman... seriously tanpa mereka, aku ni bukan sesiapa...
dulu, aku keliru... keliru tujuan aku... keliru matlamat aku... gambaran kabur, ilusi kaku... cuma kini walaupun masih belum sepenuhnya bersedia, aku juga mempunyai cita-cita...
bukan cerita dongeng lagi, bukan cerita cinta di dalam isi sesebuah novel lagi... yang tinggal cuma impian dan hasrat hakiki... cerita kita belum tamat di sini...
aku adalah aku....

No comments:

Post a Comment